Show simple item record

dc.contributor.authorCampo C, Claudia Ximenaspa
dc.contributor.authorChaves P, María Consuelospa
dc.date.accessioned2014-10-06 00:00:00
dc.date.accessioned2022-06-14T20:55:14Z
dc.date.available2014-10-06 00:00:00
dc.date.available2022-06-14T20:55:14Z
dc.date.issued2014-10-06
dc.identifier.issn1657-2513
dc.identifier.urihttps://repositorio.ibero.edu.co/handle/001/2999
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherCorporación Universitaria Iberoamericanaspa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/spa
dc.sourcehttps://arete.ibero.edu.co/article/view/358spa
dc.subjectStudent dropoutseng
dc.subjectSpeech Language Pathology.eng
dc.subjectDeserción estudiantilspa
dc.subjectfonoaudiología.spa
dc.titleDeserción estudiantil del Programa de Fonoaudiología en la universidad del caucaspa
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dc.type.localSección Investigativaspa
dc.type.localInvestigative Sectioneng
dc.relation.referencesBrea, M. & Cabral, E. (2010). Factores de riesgos y violencia juvenil en República Dominicana.Revista Psicología científica. Com.12 (17). Disponible en: http://www.psicologiacientifica. com/violencia-juvenil-factores-de-riesgo-republica-dominicanaspa
dc.relation.referencesCáceres, C., García, A., Mendoza, M. (2011).Factores presentes en la deserción de los estudiantes de Psicología de la UniversidadSimón Bolívar durante el segundo semestre del año 2001.Psychologia: avances de la disciplina. 5 (1): 121-133.spa
dc.relation.referencesCEPAL-UNESCO (2004). Financiamiento y gestión de la Educación en América Latinay el Caribe. San Juan, Puerto Rico.spa
dc.relation.referencesDe los Ríos, D & Canales, A. (2007). Factores de Deserción Universitaria. Calidad en la educación.26: 173-201.spa
dc.relation.referencesGraciarena, J. (1970). La crisis latinoamericana y la investigación sociológica. Revista Mexicana de Sociología-Memorias del IX Congreso Latinoamericano de Sociología.32(2): 195-228.spa
dc.relation.referencesLopera, C. (2008). Determinantes de la deserción universitaria en la Facultad de Economía de la Universidad del Rosario. (DocNo95). Bogotá, Colombia: Universidad delRosario- Facultad de economía.spa
dc.relation.referencesMinisterio de Educación Nacional (2009). Deserción estudiantil en la educación superiorcolombiana. Bogotá, Colombia: Ministeriode Educación Nacional.spa
dc.relation.referencesPérez, R., Rodríguez, A, Duran, D.M, Reverón C.A. & Pinto D. (2007). Dirección de Nacionalde bienestar universitario .Cuestión de Supervivencia. Graduación, deserción yrezago en la Universidad Nacional de Colombia. Teoría y praxis investigativa 2 (2):74-77.spa
dc.relation.referencesPineda-Báez, C., Pedraza-Ortiz, I. & Moreno, D.(2011). Efectividad de las estrategias de retención universitaria: la función del docente.Educación y educadores. 14 (1). Chía,Colombia.spa
dc.relation.referencesRamos, L.N. (2003). Estudio de la deserción universitaria en una cohorte de alumnos de la facultad de Derecho de la Universidad Andina (Inf.Téc). Universidad de Andina Néstor Cáceres Velázquez. Juliaca, Perú:Universidad de Andina Néstor Cáceres Velázquez.spa
dc.relation.referencesUNESCO (Eds). (1997). Clasificación Internacional Normalizada de la Educación-CINE.Ginebra, Suiza: UNESCO.spa
dc.relation.referencesUniversidad del Cauca (2009). Deserción universitaria: un flagelo para la educación superior (Inf. Téc.7-8). Cauca, Colombia: Universidad del Cauca.spa
dc.relation.referencesUniversidad Pedagógica Nacional (2008). La deserción estudiantil: un reto investigativo y estratégico asumido de forma integral porla UPN. (Inf. Téc). Bogotá Colombia: Universidad pedagógica Nacional.spa
dc.relation.referencesVélez, A. & López, D. (2004). Estrategias para vencer la deserción universitaria.spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1spa
dc.identifier.eissn2463-2252
dc.title.translatedStudents drop out in the program of speech language pathology in Cauca Universityeng
dc.relation.citationvolume12spa
dc.relation.citationissue1spa
dc.relation.citationeditionNúm. 1 , Año 2012spa
dc.relation.ispartofjournalAretéspa
dc.identifier.urlhttps://arete.ibero.edu.co/article/view/358
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
dc.type.contentTextspa
dc.relation.citationstartpage74
dc.relation.citationendpage81
dc.relation.bitstreamhttps://arete.ibero.edu.co/article/download/358/324


Files in this item

FilesSizeFormatView
Rev. Areté-358.pdf132.8Kbapplication/pdfView/ Open

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/