Publicación:
Six theoretical-methodological approaches to analyze written texts in a year-long Blended Learning cours

dc.contributor.authorBorgobello, Anaspa
dc.contributor.authorEspinosa, Andrea Píaspa
dc.contributor.authorSartori, Marianaspa
dc.date.accessioned2019-01-24 00:00:00
dc.date.accessioned2022-06-14T21:01:44Z
dc.date.available2019-01-24 00:00:00
dc.date.available2022-06-14T21:01:44Z
dc.date.issued2019-01-24
dc.format.mimetypeapplication/pdfeng
dc.identifier.doi10.33881/2027-1786.rip.11312
dc.identifier.eissn2500-6517
dc.identifier.issn2027-1786
dc.identifier.urihttps://repositorio.ibero.edu.co/handle/001/3816
dc.identifier.urlhttps://doi.org/10.33881/2027-1786.rip.11312
dc.language.isoengeng
dc.publisherĬbērAMspa
dc.relation.bitstreamhttps://reviberopsicologia.ibero.edu.co/article/download/rip.11312/pdf
dc.relation.citationeditionNúm. 3 , Año 2018 : Psicología y TIC: Avances y Controversiasspa
dc.relation.citationendpage152
dc.relation.citationissue3spa
dc.relation.citationstartpage139
dc.relation.citationvolume11spa
dc.relation.ispartofjournalRevista Iberoamericana de Psicologíaspa
dc.relation.referencesAebli, H. (2000). 12 formas básicas de enseñar. Una didáctica basada en la Psicología. Madrid: Narcea.eng
dc.relation.referencesBoelens, R., De-Wever, B., & Voet, M. (2017). Four key challenges to the design of blended learning: A systematic literature review, Educational Research Review, 22(1), 1–18. http://doi.org/10.1016/j.edurev.2017.06.001eng
dc.relation.referencesBorgobello, A., Mandolesi, M., Espinosa, A., & Sartori, M. (2019). Uso de TIC en prácticas pedagógicas de docentes de la Facultad de Psicología de una universidad pública argentina. Revista de Psicología, 37(1), 279–317. https://doi.org/https://doi.org/10.18800/psico.201901.010eng
dc.relation.referencesBorgobello, A., Peralta, N. S., & Roselli, N. D. (2010). Estilo Docente Universitario En Relación Al Tipo De Clase Y a La Disciplina Enseñada. Liberabit, 16(1), 7–17. Retrieved from http://www.scielo.org.pe/pdf/liber/v16n1/a02v16n1.pdfeng
dc.relation.referencesBorgobello, A., Sartori, M., & Roselli, N. D. (2016). ¿Cómo interactuamos aquí y allá? Análisis de expresiones verbales en una clase presencial y otra virtual a partir de dos sistemas de codificación diferentes. Revista de La Educación Superior, 45(179), 95–110. http://doi.org/http://dx.doi.org/10.1016/j.resu.2016.06.003eng
dc.relation.referencesCharbonneau-Gowdy, P. (2017). Moving outside the box: Researching e-learning in disruptive times. Electronic Journal of E-Learning, 15(1), 59–69. Retrieved from https://eric.ed.gov/?id=EJ1140099eng
dc.relation.referencesColl-Salvador, C., Bustos-Sánchez, A., & Engel-Rocamora, A. (2011). Perfiles de participación y presencia docente distribuida en redes asíncronas de aprendizaje: la articulación del análisis estructural y de contenido. Revista de Educación,354, 657–688. Retrieved from http://www.revistaeducacion.educacion.es/re354_26.htmleng
dc.relation.referencesCopertari, S., Sgreccia, N., & Fantasía, Y. (2017). Espacio de Comunidades Virtuales en la UNR. In A.H. González & M.M. Martin (Comp.). 4 Jornadas de TIC e Innovación en el aula UNLP (pp.470-475). La Plata: UNLP. Retrieved from http://sedici.unlp.edu.ar/handle/10915/65078eng
dc.relation.referencesCurcio, J. M., Castellaro, M., & Peralta, N. S. (2018). El análisis multidimensional de datos: una aplicación al estudio de la relación entre colaboración infantil entre pares y contexto socioeconómico. Persona, 21(1), 119–135. https://doi.org/10.26439/persona2018.n021.1994eng
dc.relation.referencesDillenbourg, P., & Hong, F. (2008). The mechanics of CSCL macro scripts. International Journal of Computer-Supported Collaborative Learning, 3(1), 5–23. http://doi.org/10.1007/s11412-007-9033-1eng
dc.relation.referencesDillenbourg. P., & Jermann, P. (2007). Designing integrative scripts. In F. Fisher, I. Kollar, H. Mandl, & J. M. Haake (Eds.). Scripting Computer-Supported Collaborative Learning. Cognitive. Computational and Educational Perspectives (pp. 275–302). New York: Springer.https://doi.org/10.1007/978-0-387-36949-5eng
dc.relation.referencesGarrison, R.D., Anderson, T., & Archer, W. (2000). Critical Inquiry in a Text-Based Environment: Computer Conferencing in Higher Education. The Internet and Higher Education, 2(2-3), 87-105. https://doi.org/10.1016/S1096-7516(00)00016-6eng
dc.relation.referencesGarrison, R.D., Anderson, T., & Archer, W. (2010). The first decade of the community of inquiry framework: A retrospective. Internet and Higher Education, 13(1–2), 5–9. http://doi.org/10.1016/j.iheduc.2009.10.003eng
dc.relation.referencesKollar, I., Fischer, F., & Hesse, F. W. (2006). Collaboration scripts - A conceptual analysis. Educational Psychology Review, 18(2). 159–185. http://doi.org/10.1007/s10648-006-9007-2eng
dc.relation.referencesMoscoloni, N. (2005). Las Nubes de Datos. Métodos para analizar la complejidad. Rosario: UNR Editora. Retrieved from https://rephip.unr.edu.ar/xmlui/handle/2133/1761eng
dc.relation.referencesObando-Correal, N. L., Palechor-Ocampo, A. O., & Arana-Hernández, D. M. (2018). Presencia docente y construcción de conocimiento en una asignatura universitaria modalidad b-learning. Pedagogía y Saberes, 48(1), 27–41. Retrieved from http://revistas.pedagogica.edu.co/index.php/PYS/article/view/7371eng
dc.relation.referencesOnrubia. J., & Engel, A. (2012). The role of teacher assistance on the effects of a macro-script in collaborative writing tasks. Computer-Supported Collaborative Learning, 7, 161–186. http://dx.doi.org/10.1007/s11412-011-9125-9eng
dc.relation.referencesParra-Olivares, J. E. (1996). Modelo de análisis de correspondencias múltiples. Revista de Ciencias Sociales,2(2), 183–196. Retrieved from https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=4276768eng
dc.relation.referencesRaynaudo, G. & Borgobello, A. (in press). Estilos de profesores reconocidos por promover participación en el aula. Revista Intercontinental de Psicología y Educación, s.d.eng
dc.relation.referencesSanjurjo, L.O. (2003). Las formas básicas de enseñar. En L.O. Sanjurjo & X. Rodríguez (Eds.) Volver a pensar la clase (pp.41-132). Rosario: HomoSapiens.eng
dc.relation.referencesSanjurjo, L.O. (2016). La práctica como eje articulador de las propuestas curriculares y didácticas en la formación profesional. In M. Insaurralde (comp.) La enseñanza en la educación superior. Investigaciones, experiencias y desafíos (pp.195-206). Buenos Aires, Noveduc.eng
dc.relation.referencesTurpo, O. W. (2014). Perspectiva de la convergencia pedagógica y tecnológica en la modalidad blended learning. Educación, 23(44), 67–87. Retrieved from http://revistas.um.es/red/article/view/234261eng
dc.relation.referencesTwining, P., Heller, R. S., Nussbaum, M., & Tsai, C.-C. (2017). Some guidance on conducting and reporting qualitative studies. Computers & Education, 106, A1–A9. http://doi.org/10.1016/j.compedu.2016.12.002eng
dc.relation.referencesVillasclaras-Fernández, E., Hernández-Leo, D., Asensio-Pérez, J. I., & Dimitriadis, Y. (2013). Web Collage: An implementation of support for assessment design in CSCL macro-scripts. Computers and Education, 67, 79–97. http://doi.org/10.1016/j.compedu.2013.03.002eng
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesseng
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2eng
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/eng
dc.sourcehttps://reviberopsicologia.ibero.edu.co/article/view/rip.11312eng
dc.subjectEntorno virtualeng
dc.subjectAprendizaje combinadoeng
dc.subjectSistemas de codificacióneng
dc.subjectInteracción sociocognitivaeng
dc.subjectElectronic learningeng
dc.subjectOnline communityeng
dc.subjectCoding schemeeng
dc.subjectVirtual environmentspa
dc.subjectCombined learningspa
dc.subjectCoding systemsspa
dc.subjectSociocognitive interactionspa
dc.subjectAmbiente virtualspa
dc.subjectAprendizagem combinadaspa
dc.subjectSistemas de codificaçãospa
dc.subjectInteração sociocognitivaspa
dc.titleSix theoretical-methodological approaches to analyze written texts in a year-long Blended Learning coursspa
dc.title.translatedSix theoretical-methodological approaches to analyze written texts in a year-long Blended Learning courseng
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501eng
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501eng
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85eng
dc.type.contentTexteng
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articleeng
dc.type.localArtículo de revistaspa
dc.type.localJournal articleeng
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTREFeng
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersioneng
dspace.entity.typePublication
Archivos